Wednesday 1 June 2011

Senjata baru?

Sempat saya menghadiri Wacana Ilmiah 'Fitnah;Ancaman Umat Akhir Zaman' anjuran akhbar yang terkenal dengan slogan telus dan tulus, Sinar Harian... Menemukan tokoh2 politik muda nasional dan agamawan, Ustaz Nasruddin Tantawi (KP PAS), YB Khairy Jamaluddin (KP UMNO) dan Dr MAZA,..serta dikelolakan dengan sungguh baik oleh Dr Maszlee Malik.



Walaupun dibuat pada hari bekerja namun kehadiran lebih 650 audiens menjadikan dewan ini lebih hangat sepanjang wacana yang berlangsung lebih 3 jam ini..Moga aspirasi tokoh2 muda ini diteruskan oleh masyarakat di luar untuk melihat transformasi politik baru yang lebih segar dan progresif menggantikan politik primitif yang bersifat perkauman yang sempit..


Saya mengandaikan jika kedua2 pimpinan muda parti nasional terbesar mampu duduk sepentas dan berhujah dengan idea, memberi pandangan serta aspirasi2 mereka, ramai yang percaya budaya politik fitnah boleh ditolak oleh masyarakat yang menonton lantas menilai dengan bijak menggunakan rasional yang waras..


Kita semua masih mengimpikan jika gergasi2 besar pimpinan nasional boleh duduk atas satu pentas berhujah bagi mengurangkan lagi budaya politik fitnah yang berlaku apatah lagi dimainkan api dengan maha hebat oleh media massa tajaan pihak masing2..

Kenapa tidak?


p/s: baca ulasan kesimpulan oleh panelis dan pengunjung yang hadir.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...