Tuesday, 26 October 2010

lesu..



"sebab kami mahasiswa malaysia lah kami bantah dan bangkang projek ini, kami rakyat malaysia..tanah air pun hak kami juga..
kalau nak harapkan depa yang dalam pas atau pkr untuk suarakan bangkangan, tak ke mana lah sangat, sebab sure kerajaan akan buat dungu dan x layan nya, sebab depa kan parti politik.."

owh lupa, kat malaysia ada AUKU..

Membezakan di antara menegur kerajaan dan menyokong pembangkang



Dan menyatakan pendirian anda tidak semestinya anda menyokong pembangkang. Anda sebenarnya menyokong jati diri anda!
Best Blogger Tips

Saturday, 23 October 2010

Think?

Umara' kalau satu masa dahulu belum nak buat sesuatu akan mintak pandangan ulama'...umara' sekarang sebaliknya pula berlaku, ulama' kena melutut bagi nasihat kat dia..


Sesebuah program besar di malaysia bukanlah boleh buat dengan mudah sebegitu sahaja, bahkan pelbagai macam prosedur perlu dilalui, takkanlah benda2 sebegitu jelas pun boleh terlepas pandang..at least semuanya mesti sudah dapat kelulusan baru boleh buat...


P/s: kalau tv3 kena denda berpuluh ribu sebab 'santa'kan raya, apa lah agaknya yeh tindakan susulan kali ini dari pihak berkenaan...


Sent from my BlackBerry® wireless device Best Blogger Tips

paling berharga..



Sabda Rasulullah SAW dalam hadis Riwayat Muslim, "Harta yang paling berharga di dunia adalah wanita yang solehah."

Best Blogger Tips

Wednesday, 20 October 2010

Pelangi petang

Kadangkala Allah sembunyikan si matahari, malah Dia datangkan pulak petir dan kilat..akhirnya kita pun sedih dan sering tertanya2, ke mana menghilangnya sinar itu..tapi rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita PELANGI..

Akan tiba masanya ia pasti akan menjemput, namun sangat perlu juga kita membuka lorong-lorongnya agar jemputan yang kita tunggu itu mudah untuk sampai pada kita dan dikecapi sebaiknya..


Sent from my BlackBerry® wireless device Best Blogger Tips

Belanjawang

"Lepas nih rakyat malaysia dah boleh beli beg tangan Gucci, LV dan celana dalam branded walaupun rumahnya atap bocor dan sekolah agama anaknya 'lusuh'..." (Tazli,2010)

Bak kata orang terengganu kiter, ini namanya belanjawang...!!


Sent from my BlackBerry® wireless device
Best Blogger Tips

Saturday, 16 October 2010

on top of the world..

kadang2 kita boleh ada di atas kadang2 kita boleh ada di bawah..ramai yang naik atas sebab nak tengok dengan lebih jelas apa yang jadi kat bawah..
tapi ramai juga apabila kat atas, jadi lupa orang kat bawah, dan akibatnya orang di bawah mendapat implikasi yang teruk..

apa orang kat atas tidak fikirkan orang di bawah?....atau tutup sebelah mata?

ini ralat..


Best Blogger Tips

Monday, 11 October 2010

Terjun?

'Put yourself in the community, be live and communicate with them, no matter how illness the community is suffering and producing. Or else, we and those who are working for Islam, will only become a 'jaguh kampung' by preaching people who are already good, well aware about their religion and their purpose of life. The more challenge appears from the community, the more interesting will our task be...' (Erfino Johari, 2010)

Sent from my BlackBerry® wireless device
Best Blogger Tips

TAHU

jangan jadi seperti lembu yang dicucuk hidung..

Kena ghairah, kena tinggi keinginan untuk ambil TAHU..
Itu adalah salah satu keistimewaan anak muda...sikap ingin selalu ambil tahu ialah kekuatan dan kelebihan golongan muda..

Kesediaan untuk mendengar, mengkaji, menapis maklumat, serta membuat pertimbangan dalam menelopori kebenaran dan kebaikan dalam hidup ini, adalah harga diri yang sangat penting bagi diri seorang anak muda yang bijak..

Tapi apabila ditiadakan sifat ini, ia adalah satu kecacatan yang mensiakan potensi penuh yang ada dalam kelompok2 hebat ini..
Jangan kita manipulasi golongan ini.
Jangan sekali2 kita bunuh potensi anak muda.
Jangan sekali2 kita hilangkan keinginan anak muda untuk mencari dan mengkaji..

Itu ralat..




Sent from my BlackBerry® wireless device Best Blogger Tips

Thursday, 7 October 2010

rasa sayang



i believe everyone is dreaming of a better malaysia..
i want a nation that is developing at a sustainable rate..
i want everyone gets a fair and equal share, thus we all live in peace and harmony.

i would love to see people are united and moving consistently together.
i hate seeing those selfish ppl, particularly the politicians, who are only interested in amassing self- and their family fortune...rather than serving the nation.

i believe all of us need a change in paradigms.
i believe we all need to drop race politics.
i believe in Islamic principles and governance..
where the leaders are committed, who put the ppl before themselves in practice and not words..

i believe that ISLAM IS FOR ALL, it can fit everyone, especially when it comes to problem solving of global world, as it is a way of life.
but again, the question of pure and sincere heart (ikhlas) is needed for the task.

i believe we all should be brave enough to face the reality, we need to tackle local issues and root problems.
and the most important thing is, we need to be more concern about our common survival.

after all, we can only bring changes if we do something about it..
an idiot is defined as one who keeps doing the same thing and expect changes..and the reality is, we are seeing it everywhere..

allahualam
Best Blogger Tips
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...