Saturday 3 January 2009

sofwah mukhtarah

salam

just a quick reminder to everyone esp my familia..

Dalam banyak2 org kat dunia nih, tergolong dua jenis manusia iaitu mereka yang buat kebaikan dan yang buat kemungkaran....yang mane buat kebaikan akan dipandang oleh ALLAH.

Tapi dalam banyak2 org yang buat baik tuh, yang dipandang mulia oleh ALLAH ialah orang yang beriman...manakala org yang x beriman hanyalah dipandang biasa2 aje..

dan dalam banyak2 org beriman yang melakukan kebaikan tuh, akan ade golongan yang diberikan oleh ALLAH kelebihan dan dinaikkan darjat mereka ke peringkat yang lebih tinggi. mereka inilah yang akan dikurniakan ' ajraan azi'ima '....(kurniaan yang besar)..siapa itu mereka?
  • yang menyampaikan dakwah islam
  • yang menuntut ilmu
  • yang berjihad
  • yang melakukan penyucian jiwa (tazkiyyatun nafs)
dan mereka ini lah yang akan diletakkan dalam golongan sofwah muftahrah..(barisan yang terpilih)...


dan kita xkan menang kalu kita x bergerak secara berjemaah..memang betul tepat bahawa teras kebangkitan islam ialah pembinaan individu muslim dan diikuti dengan baitulmuslim dan seterusnya..
TAPI semua xkan boleh nafikan yang kite juga sgt perlukan kuasa dan undang2 sistem islam untuk bawa manusia ke jalan allah...sepertimana seerah yang ditunjukkan oleh nabi dalam membentuk masyarakat islam madinah.

kalu nak pahala, jgn buat pahala sorang2, kena ajak kawan2, keluarga gak utk dpt pahala sekali...n kalu nak boikot, kena sebar2 kat sume org, n beri peringatan selalu...insyaallah kemenangan yang dijanjikan pasti tiba..dah tujuh hari, tp masih x dpt takluk gaza, itu tanda kemenangan tuh insyaallah..

wallahualam Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...