Saturday 17 January 2009

snippet

aya nak kongsi sedikit cerita yang pendek je...Syekh Syihabuddin Muhammad bin Ahmad di dalam kitabnya “Al-Mustatraf” yang ceritakan tentang peristiwa-peristiwa tukang azan, dan antaranya:

Seorang perempuan mendengar muazzin melaungkan azan Subuh setelah terbit matahari.
Ketika sampai pada “Asshalatu khairum minannaum (Solat itu lebih baik daripada tidur), perempuan itu menjawab: “Tidur lebih baik daripada solat seperti sekarang ini.”


so, take home msg:
- jgn amik point yang last sekali..
- jom solat subuh jemaah, nabi bersabda hanya orang munafik je yang gagal buat benda nih..diketuai oleh Abdullah bin Ubai pada masa itu..
- jangan tertipu dengan matahari di luar kat UK nih..smpi pukul 9 pon masih belum nampak cahaya, so still nampak mendung..kena beware..
- sama2 kejutkan kawan..br la sweet..cam gambar kat bawah nih..

detik2 sweet z dan s...jgn biarkan henpon anda dipenuhi dengan miscall...

p/s - ucapan hari lahir yang teristimewa buat saudara ZAWAWI ABDUL RAJAB..yang kini dah memasuki tahun 24..umur dah makin meningkat, tanggungjawab makin berat...moga anda terus meraikan potensi terpendam anda selepas ini...juga selamat hari lahir yang belated buat saudara FAIRUZ NASIR..seorang brader yang cukup sempoi kat taman dunkirk jaya ini..semoga hidup kita dipenuhi dengan sikap untuk terus memberi insyaallah..all da best for exams, esp untuk ahli2 rumah, SALIM, MUDIN...aka the dude.. Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...