Monday 7 May 2012

Haram lagi?

Macam biasa kali ini kena HARAM lagi..
Amboi bukan main abang duk sebut Haram haram jadah majlis fatwa kebangsaan, tapi tangan duk pegang masih lagi duk sedut puntung rokok..

Boleh pula pilih2 nak ambil mana yang HARAM di hati.


Anyway, teman dah tak sabar nak tunggu majlis fatwa HARAMkan juga majlis-majlis tarian, konsert-konsert hiburan, dan himpunan JOM HEBOH kerana perhimpunan mereka tidak mendatangkan manfaat kepada umat.


Peminat bola terengganu dan kelantan pastinya akan risau, sebab kemungkinan perlawanan bola untuk diHARAMkan turut ada, kerana menyebabkan perpecahan di kalangan peminat dan yang pastinya akan cetuskan huru-hara di kalangan masyarakat.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile. Best Blogger Tips

2 comments:

  1. Alhamdulillah masih wujud lagi pemikiran ini. Pendapat yang bernas, jarang di utarakan kerana di depankan dunia dahulu kerana di situ ada kepentingannya.

    ReplyDelete
  2. Terfikir jugak, apakah revolusi di Dataran Tahrir tidak lama dulu diorang anggap haram jugak? Sewaktu itu, takde pulak diorang kata adalah HARAM buat revolusi sebegitu atau mengecam sekeras-kerasnya tindakan rakyat Mesir 'membersih' di Tahrir. Dan lagi satu, kalau disuruh buat kempen "1 Malaysia mesti tutup aurat", kang marah pulak kata 'Islam bukan agama paksaan, kita tak boleh paksa orang tutup aurat ni'. Ajaib. Identity crisis sungguh. Yang wajib tidak dijulang secara nationwide. Wallahu 'alam~

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...