Thursday 7 June 2012

Baik dulu?

Kalau saya beriman secara TOTAL dengan formula kena bina peribadi baru bina keluarga dan seterusnya sehinggalah negara yang Islam, saya khuatir sampai bila2 pun saya tidak akan bersolat sebab saya rasa saya belum cukup baik untuk mula bersolat. Dan tahap BAIK yang bagaimanakah baru saya boleh mula bersolat?


Hatta dalam soal ikhlas pun Islam turut anjurkan usaha dan mujahadah dalam memburu Ikhlas, inikan pula dalam membina keluarga, masyarakat dan negara yang Islam.
Semuanya perlu diburu, soalnya bukan dapat atau tidak, tapi yang penting ialah usaha ke arahnya kerana ia adalah a 'never ending journey'.


Adapun begitu, bukanlah perkara yang tepat jika anda impikan keluarga muslim yang bahagia tanpa berUSAHA menjadi yang baik.



Sent from my BlackBerry® smartphone on O2 Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...