Friday 15 July 2011

aksi..


Perlawanan persahabatan antara Nottingham Malaysian Community (NMC) VS Birmingham Malaysian Community bertempat di padang Birmingham City University pada 10.07.2011. Tahniah kepada wira2 Notts diatas kemenangan 4-2 yang dicapai hasil dari ketangkasan keeper, kekentalan pertahanan, kebijakan engin tengah mengemudi dan kepantasan penyerang mengambil peluang serta kesetiaan penyokong bermandiankan peluh kepanasan, Alhamdulillah. Tahniah juga buat pihak Birm yang menyediakan layanan first class buat kami dengan nasi lemak istimewa serta kuih2 beresepi Malay mengubat kepenatan perjalanan jauh dan keletihan megejar bola hehe.

sekitar aksi-aksi menarik yang sempat dirakam oleh rakan media kami..




skuad utama NMC (dari kiri): duduk; abg hasrul, abg hafiz, mudin, abe kamal, ustaz yie, rudy, abg marwan, abg aziz. berdiri; abg izzi, abg azmi (GK), cha, abg fauzan, abg shukran, abg azam (C), abg jo, abg hafiz, abg zulwaqar, abg khairi, abg zainal (Manager)

pasukan kali ini mendapat sentuhan pemain daripada skuad piala FA terengganu dan liga super kelantan..abe kamal selaku scout NMC yang melamar kedua-dua pemain ini.

aksi pemanas badan sebelum permainan bermula, dek kerana dihidang muffin dan air teh oleh tuan rumah, khuatir pancit awal.

pemain kesebelasan utama, membincangkan strategi 'rempuh nelang dibuai bayu' akan digunapakai untuk beberapa minit awal.

kedua-dua pasukan sempat bergambar sebelum perlawanan, dengan cuaca mencecah 25 darjah, menerjah terik memancutkan peluh. NMC segak berbaju merah bak pasukan nottingham forest, manakala birm pula tampil mewakili warna pasukan birmingham city, the blues.

peminat tidak ketinggalan memberikan sokongan padu di luar padang ibarat 'kau kunci hatiku di pinggir pagar'.

serangan awal yang hampir membuahkan gol pertama buat pasukan NMC, namun dek kerana terkejut dengan sergahan yang dibuat oleh pertahanan lawan menyebabkan bola tersasar sedikit daripada pintu gol..namun gaya sudah menang markah.

permainan menjadi sedikit tegang akibat aksi tomoi yang tidak kena daripada pasukan NMC, namun pihak birm sudah bijak membaca gerakan lawan kerana mereka kebanyakannya sudah ada tali pinggang hitam seni aikido.

jentera tengah seimbang dengan kedua-dua pihak saling mengawal serta merampas bola pihak lawan secara timbal balik, namun kelebihan umur dan pengalaman merantau menjadi pemisah antara kedua pasukan.

ayam tambatan NMC yang pernah cuba dipancing oleh pasukan nottingham forest FC, rudy nurdin berjaya mencuri tumpuan dengan dua gol kemenangan pada separuh masa kedua, selepas birm mendahului dengan 2 gol berbalas satu, membuktikan semangat juang pasukan merah tidak pernah luntur sepanjang perlawanan.

pasukan pelawat mendapat khidmat istimewa daripada Dr Shafie yang diterbangkan khas bagi menjadi motivator, first aider dan juga photographer sementara sepanjang perlawanan berlangsung. hasilnya para pemain sentiasa dibekalkan dengan kata-kata perangsang yang menjadi suntikan mental dan juga igauan ngeri pasukan birm.

wisel tamat menandakan kemenangan bergaya pasukan NMC, dan strategi seterusnya adalah untuk menakluk satu UK, bagi persediaan untuk perlawanan musim hadapan..dan juga pelan untuk ke carboot esok hari bagi meraikan kemenangan.

sesi penukaran cenderamata daripada kapten kedua pasukan, dengan pasukan NMC menerima bola replika khas aston villa, yang ditandangani secara istimewa oleh semua pemain pasukan birm..

acara yang dinanti-nanti oleh pemain daripada kedua2 pasukan, menjamu selera nasi lemak lauk campur, sambil menikmati panorama indah british summer..malah hasrat untuk diet terpaksa dilupakan seketika, sebagai hadiah kemenangan.

sesi bergambar kenangan bersama pasukan tuan rumah, nantikan perlawanan timbal balik selepas raya...sambil berhari raya..


p/s: nantikan laporan perlawanan pra-musim kedua NMC vs Loughborough Malay..keputusan akhir ialah NMC(1) LM(3)


Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...