Thursday 27 October 2011

antara rusa dan penyu?



So, sekarang kita dah tahu siapa yang bakal berjumpa siapa di Stadium Shah Alam untuk penutup tirai Bola Sepak Malaysia on the 29th of October ni...Sang Penyu vs Sang Rusa..Satu Linkperlawanan yang sudah semestinya perlu ditonton tak kirala anda sokong mana..Yang penting, sokonglah bola sepak Malaysia..haha..

Ok, Skuad Terengganu bimbingan Irfan Bakti memang terbaekkk..Juara Piala FA, Tempat kedua liga n sekarang, berjaya ke final Piala Malaysia setelah menumpaskan dua pasukan gergasi..Red Warriors dan Red Giants diayamkan dengan begitu mudah..Apa yang menarik pasal Terengganu ni adalah, mereka memiliki jentera serangan yang paling hebat..Manaf Mamat, Abdul Hadi Yahaya, Ashaari Shamsuddin n Joseph Kalang Tie..combination play diorang memang hebat..Diorang tak bergantung harap pada satu player semata2..bila hadi tak boleh score, stilll ade Manaf, Ashaari n Joseph..Tengok gol Manaf masa kat Shah Alam..rileks je guna kaki belakang..n gol Ashaari masa lawan Kelantan n Selangor kat Terengganu..Volley bertaraf dunia..So, boleh dikatakan Terengganu merupakan calon pilihan..

N. Sembilan..Tiga tahun berturut2 ke final Piala Malaysia..Sekali menang, sekali kalah n tahun ni konfirm diorang nak menang kan? takkan nak kalah lagi..Kalau nak bandingkan dengan Terengganu, N.Sembilan punye line up star studded..Penuh star..Dari GK sampaila ke Striker..Hampir separuh dari team N.Sembilan ni main untuk Harimau Malaya, atau pernah main untuk Harimau Malaya..Farizal, Aidil, Kuna, Shukor Adan, Zamani,Hai-O n Zaquan..So, dari line up, diorangla paling gah..Ditambah pulak dengan mendapat sentuhan Azraai Khor yang pernah bawak Kedah ke zaman kegemilangan n pernah bimbing Harimau Muda kat Slovakia..

So, dua-dua team seimbang..Untuk menang piala, team anda penuh star atau attack anda hebat tak menjamin kemenangan..Yang penting fokus n siapa lebih mahukan kemenangan..Kadang2 Final boleh dimenangi oleh satu detik gemilang atau orang putih kate sheer brilliance or ia juga boleh dimenangi dengan satu stupid mistake..So, same2 la kita nantikan Final Piala Malaysia 2011 di Stadium Shah Alam on the 29th nanti..I know i will be watching..either kat Stadium or kat TV masih tak pasti..Apa-apa hal marilah kita sokong bola sepak Malaysia!!

sumber: Tanah Tumpahnya Darahku

2 anak jati terengganu yang berbeza era, membawa misi yang berlainan..

2 tonggak pertahanan senior dan bekas pemain kebangsaan, kereta kebal masih menggunakan kudrat orang lama..


Sedutan dua pertemuan terakhir kedua-dua pasukan.






p/s: tiket dijual dengan harga minimum RM50..ramai yang kecewa dengan keputusan FAM ini setelah bola sepak tempatan kembali bergegar dengan aksi musim ini..siapa yang akan rugi? Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...