Saturday 13 November 2010

Faham?



Ramai belajar tentang Al-fahmu sebagai rukun pertama Arkanul Baiah tulisan HAB, tapi tak semua cuba applikasi faham dengan sebaiknya tentang situasi masyarakat setempat untuk tujuan buat dakwah..


Ramai gembira bila boleh buat macam2 dan dapat macam2 dengan kerja dakwah, hinggakan kadang2 lupa ramai lagi pemain di luar padang..tapi sebab nak jadi pemain solo, sanggup ketepikan pemain lain...



Ramai sudah rasa glamer di hati adik2 dan kawan bila kita sahaja yang duk buat usrah..lantas diketepikan mereka yang di luar circle...nama2 disebut atau mahu nama persatuan kita sahaja yang disebut2..



Hati gembira sebab buat dakwah untuk MENERIMA...


Jangan sampai kita buat dakwah yang hanya bertaraf KOKURIKULUM atau aktiviti persatuan semata2...itu bukan dunia realiti lagi..


Mari sama2 muhasabah..jangan kita jadi ralat pada dakwah..ianya merugikan gerak kerja islam..





Sent from my BlackBerry® wireless device Best Blogger Tips

1 comment:

  1. hm.ruang lingkup 'fahm' itu luas.kdg2 rs kita da faham,tp akhirnya sbnrnya ujub yg timbul dlm diri.itu ujian yg halus,xramai dpt lihat kecuali hanya orang2 yg mmpunyai hati yg begitu suci dan tulus yg mengabdikan diri,hidup dan perjuangannya hanya utk Allah,bukan kerana nama.jzkk ats pencerahan.rabbuna musta'an

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...