Tuesday 21 April 2009

Acheh Relief Mission 2009

Salam wbt..


InsyaAllah, sekirnya tiada aral melintang, 3 July-9 July 2009 akan datang, saya bersama dengan 10 lagi rakan-rakan sepelajaran (Perubatan UK-Eire) akan mengadakan Misi Kemanusiaan & Perubatan di wilayah yg ditimpa bencana Tsunami, Acheh. Misi ini dinaungi oleh Persatuan Perubatan Islam Malaysia atau lebih dikenali sbg IMAM (Islamic Medical Association of Malaysia) di UK-Eire ini bertujuan bagi membolehkan anggota misi meninjau dan melihat dgn lebih dekat lagi keadaan Acheh selepas hampir 5 tahun bencana Tsunami melanda. Selain itu, beberapa siri misi perubatan dan bantuan kemanusiaan yg dirancang juga akan turut dilaksanakan semasa keberadaan kami di sana nanti.

Misi ini dianggotai oleh saya sendiri, Cha (Nottingham), Afiq, Shahirah, Jannah Radzif (Manchester), Kak Mus, Kak Naz, Kak Hazi (Dublin), Athirah, Amilia, & Jannah Shariff (Leeds). Kumpulan yang telah dibentuk lebih 6 bulan yang lalu, kini aktif membuat persediaan bagi menghadapi saki baki masa yang ada sebelum tarikh pertama misi. InsyaAllah, satu tabung Dana yg dilancarkan khas bagi membantu saki baki mangsa-mangsa tragedi Tsunami juga akan digerakkan. Justeru, bagi mereka yang berkemampuan, sudi-sudilah menghulurkan bantuan.

Sumbangan boleh dibuat kepada:

Athirah Aminudin (Bendahari Acheh Relief Mission 2009)
No Akaun: 33878145 (NatWest, UK)
Sort-Code: 60-12-39
Reference: INFAQ ACHEH

Kami juga merancang untuk menziarahi beberapa rumah dan asrama anak yatim yang menghimpunkan ribuan anak yatim yg kehilangan waris keluarga kesan tragedi 26 Disember 2004 itu. Infaq bantuan yang dikumpulkan ini, sebahagiannya juga akan diberikan kepada mereka, insyaAllah.

Harapan saya, agar kalian mendoakan misi ini agar berjaya. Doakan juga anggota-anggota misi ini yang akan menghadapi peperiksaan akhir penggal mereka pada bulan Mei & Jun ini semoga semuanya berjaya dengan cemerlang, insyaAllah. Semoga ALLAH SWT membalas jasa dan budi baik pengorbanan kalian yg sudi menyumbang. Jazakallahu Khairan Kathira.




Tragedi berdarah ini pasti mengingatkan kita terhadap kekuasaan ALLAH SWT yang tidak pernah lena dan alpa terhadap kerakusan manusia melawan sang Pencipta. Astaghfirullah al-Azim.

Al-Faqir Ila Rabbihi,
WAN AHMAD HILFI HJ WAN AHMAD JUNAIDI
2nd Year Medicine, University Of Leeds
sumber
Best Blogger Tips

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...